Sempre ha sigut el nostre desig oferir i contar-vos la mirada d'uns Herbolaris convençuts i conscients, que a més de la visió ecològica, sentimental, màgica o qualsevol altra forma d'entendre la vegetació també existeix l'admiració i la valoració del tresor per a la salut que són les plantes, les mates i els arbres; a més tamb vos volem contar algunes de les experiències a les nostres muntanyes, rius, coves i barrancs, i sobre les plantes que trobarém al pas, passejant tots els paisatges possibles. Només recordar-vos que quan camineu per les muntanyes i llocs de natura, respecteu els boscos diminuts que són els brossegars i matollars, heu de ser conscients de que moltes plantes d'un pam d'alçada tenen més anys que vosaltres, quasi com un arbre gran, tant de temps com un bosc adult, el BOSC DIMINUT.







dimarts, 17 de març del 2020

LUPINUS ALBUS

NOM BOTANIC: LUPINUS ALBUS

FAMILIA: LEGUMINOSAE

NOMS POPULARS: TRAMÚS, TRAMUSSERA CULTIVADA


                                  El popular tramús és la llavor de la tramussera que esteu veient a la foto inferior, aliment i llepolia de sempre, menuts i majors hem menjat cacau i tramussos abans que altres "tapes" més modernes, jo de xiquet amb els dos quinzets que em donaven els meus pares per al cap de setmana, em comprava una mesureta de tramussos o una mesureta d'olives o de pipes de gira-sol i encara em sobrava en aquells temps no hi havia altres coses i és que ja soc major reco.......

És una planta cultivada, però en aquesta terra s'ha pogut naturalitzar espontàniament i se'n poden vore alguna que altra a algun camp mig abandonat.

Molts llauradors del poble recordaran aquesta planta que jo he vist cultivar als marges més eixuts perquè deien que després de plantar tramusseres, no creixia res més o el que creixia, amargava.


               Ací teniu unes fotografies per identificar-la

Aspecte al camp

Detall de la floració

Flors ja fertilitzades







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada